Ką vadiname konversijos optimizavimu?

Konversijos optimizavimas (angl. Conversion rate optimization) yra e-marketingo sistemos metodas kuomet tikslas yra subalansuoti kiekį tarp apsilankiusiųjų svetainės narių ir potencialių klientų. Angliškuose šaltiniuose šis metodas dažniausiai trumpinamas kaip (CRO).

Šis metodas gimė apie 2000-uosius metus, kuomet staiga išaugo interneto naudojimas ir dauguma verslų pradėjo migruoti į elektroninę erdvę, su tikslu padidinti savo pasiekiamų žmonių skaičių.

Galima drąsiai teigti, jog panašiu metu šis verslo modelis atsirado ir Lietuvoje, kadangi tuo pačiu metu mūsų šalyje, taip pat atsirado vienos iš stabiliausių internetinio verslo svetainių.

Taikomos metodologijos

Dažniausiai šios metodikos tikslas yra potencialų klientą pritraukti imtis tam tikrų veiksmų. Tai gali būti (tam tikros anketos pildymas, pirkimo įvykdymas, užsiregistravimas tam tikros paslaugos bandomąjam laikotarpiui).

Klientų veiksmų normos yra parodomos svetainės savininkui kaip procentinė dalis tų lankytojų, kurie įvykdo vieną iš prieš tai parodytų svetainės tikslų.

Savininkas taip pat gali stebėti naudodamasis tam tikromis (web analytics) priemonėmis sužinoti kuris svetainės segmentas yra pats populiariausias ir efektyviausias priverčiantis klientus atlikti vieną ar kitą veiksma apsilankant (nuotraukos, šūkiai, reklamos dydis ar patrauklumas).

Tai leidžia nustatyti galimus svetainės optimizavimo įrankius, pasirinkti svetainės marketingo strategiją bei atsižvelgti į veiksmingiausius elementus.

CRO pastaraisiais metais

Mokslininkai teigia, jog paskutiniaisiais metais iškilo dvi pagrindinės CRO taikymo doktrinos elektroniniame versle:

1. CRO tyrėjai kurie yra susikoncentravę ties geriausių internetinės svetainės, jos reklaminės kampanijos bei nukreipiamojo puslapio konversijos kursu testavimu bei tyrimais.

2. CRO tyrėjai labiau susifokusavę ties pačios svetainėje apsilankančios publikos tyrimais ir tuo pačiu metu stengsis sukurti geriausią reklaminę kampaniją savo įmonei. Tik tinkamai išanalizę klientų elgesį jie pereina prie prieš tai minėtų testavimo metodų ir taikymo.

Kodėl jums turėtų rūpėti?

Atsižvelgiant į tai, jog elektroninio verslo erdvė šiais laikais yra vis didesnė ir konkurencingesnė, žinoti apie tokį procesą kaip Konversijos Optimizavimas ir kaip jį taikyti yra neatsiejama verslo sėkmės dalis.

Jeigu sugebėsite naudotis naujausiomis jūsų veiklai padedančiomis priemonėmis, tapsite ne tik lankstesni savo veiksmais, tačiau ir galėsite, teigti tokias paslaugos kurios bus reikalingiausios jūsų klientams.