Fotografijos mokymų dalyvės laisvalaikis tapo turiningesniu

Suaugusiųjų mokymosi čekių sistemos bandomojo diegimo metu vykę neformalūs suaugusiųjų mokymai jų dalyvei Dovilei Sirutavičienei padėjo ne tik praturtinti laisvalaikį, bet ir atrasti, jog sekasi įamžinti žmones, jų veidus. Jauna moteris pasakoja, jog dabar jau galvoja apie mažas fotosesijas savo artimiesiems ir draugams – taip ji planuoja tobulinti savo gebėjimus ir kartu linksmai praleisti laisvą laiką.

Fotografija “seamedu.com” nuotr.

„Per fotografijos paskaitas gavome daug teorinių žinių, pavyzdžiui, apie kompoziciją, apie vaizdo gylį, ryškumą ir kitus svarbius dalykus fotografuojant. Teorinės paskaitos buvo naudingos gilinantis, kas yra fotografija. Deja, praktikos pamoką turėjome tik vieną, tada gavome užduotį eiti ir fotografuoti panaudojant įgytas teorines žinias“, – pasakoja Dovilė.

Ji prisimena, jog po teorinių paskaitų praktinės užduotys neatrodė lengvos. Teko surasti ir fotografuoti turistinį objektą, kurį norėtų parodyti miesto svečiui, tarsi atvirutę, tačiau nuotraukoje dar būtinai turėjo būti judantis objektas, pavyzdžiui, žmogus, šuo ar mašina, kad nuotrauka būtų „gyvesnsnė“. Kita užduotis – nufotografuoti detalę, pavyzdžiui, namo langinę, šulinio dangtį taip, kad nuotrauką pamatęs kitas žmogus galėtų nustebti, jog įdomiai pavyko užfiksuoti atrodo įprastą vaizdą.

„Aišku, laiko užduotims užteko, bet jei būtume turėję daugiau paskaitų ir daugiau laiko praktikai, galėtume ir objektų ilgiau paieškoti, ir daugiau individualiai dirbti. Kartais smagu dirbti grupėse, tačiau jei kartu ieškai užduoties, dažnai ir vaizdai kartojasi, vienas pamato ką įdomesnio ir visi iš paskos fotografuoja“, – praktinės užduoties nuotykius pasakoja ji.

Dovilė teigia, jog mokymams pasibaigus, pasikeitė jos fotografavimo įpročiai.

„Dabar žiūriu, stengiuosi pamatyti, nuotraukose atrasti daugiau. Darau, kaip mums patarė dėstytoja: fotografuoju daug kartų, bet taip, kad nors iš 100 nuotraukų viena gera būtų. Aišku, ne vieną vaizdą 100 kartų paveiksluoju, – juokiasi pašnekovė – Bet bandau fotografuoti iš įvairių kampų, įvairiais rakursais, kad būtų ir gražu, ir, aišku ką norėjau pasakyti.“

Labiausiai įsiminusi paskaita – nuotraukų aptarimas

Pašnekovė pasakoja, jog per paskaitas labiausiai įsiminė nuotraukų aptarimas su dėstytoja.

„Į užsiėmimus turėjome atsinešti nuotraukų, kurias mes kaip pradedantys fotografai buvome padarę, dėstytoja jas analizavo: gyrė, kas yra gerai, dalinosi pastebėjimais, kas yra ne taip gerai, o kas visai prastai. Po tokio aptarimo ir aš pati visai kitaip pradėjau vertinti fotografiją – noriu nuotraukomis pasakyti daugiau, ne vien fiksuoti vaizdą. Tai ir labiausiai įsiminė, nes paskaitos leido į fotografiją pasižiūrėti kitaip, – sako D. Sirutavičienė. – Kartu per paskaitas išryškėjo stipresnės ir silpnesnės pusės, pavyzdžiui, man dėstytoja sakė, kad pakankamai gerai pavyksta žmonių portretai, patarė daugiau fotografuoti žmones. Aišku, dar labai savikritiškai vertinu savo pasiekimus, bet dirbu ta linkme.“

Moteris pasakoja, jog laisvalaikiu stengiasi skirti laiko fotografijai ir jau galvoja, kaip šį užsiėmimą suderinti su artimųjų ar draugų susitikimais.

„Po mokymų kilo minčių su savo fotoaparatu padaryti mini fotosesijas sau, draugams, galbūt įsigyti papildomos įrangos ir ateityje su ja daugiau dirbti. Kol kas fotografija man – tik laisvalaikis, bet galbūt ateityje tai virs kuo nors rimtesniu. Kalbant apskritai apie mokymus suaugusiems, manau, kad paskaitos bei papildomi užsiėmimai yra ne tik naudingi, nes padeda išmokti naujų dalykų, bet kartu suaugęs žmogus gali paįvairinti laisvalaikį. Žmogus negali stovėti vietoje, jis turi būti aktyvus, dalyvauti, pažinti, pamatyti. Kalbant apie karjerą, taip, tobulėti priverčia susiklosčiusi situaciją – tu turi stengtis, kad būtum pranašesnis už kitus, su kitais galėtum pasidalinti patirtimi ar žiniomis, bet ir kalbant apie laisvalaikį, nauji atradimai gali padėti gyvenimą padaryti turiningesnį“, – mano ji.

Dovilė pasakoja, jog jei nebūtų fotografijos mokymu, būtų tikrai pasirinkusi vieną iš siūlomų kitų užsiėmimų.

„Mokymus galėjau pasirinkti iš daugelio dalykų, pavyzdžiui, fotografijos, dekupažo ir taip toliau, o fotografiją pasirinkau dėl to, jog gavau dovanų fotoaparatą ir tiesiog norėjosi sužinoti daugiau jo galimybių, kaip fotografuoti geriau. Bet jeigu būtų nebuvę fotografijos paskaitų, būčiau rinkusis dekupažą, nes yra tekę dekupažuoti ir man ta technika labai patiko. Apskritai, manau, žmogui reikia mokytis, nes kiekviena nauja veikla yra ne tik pramoga, bet ir galimybė tobulėti“, – teigia D. Sirutavičienė.

Ji sako, mielai dalyvausianti ir kituose mokymuose.

„Apie paskaitas mano yra tik patys geriausi atsiliepimai. Jei būtų galimybė ir daugiau tokių mokymų, norėčiau dalyvauti ir antrą, ir kitus kartus. Pavyzdžiui, norėčiau mokytis, kaip nuotraukas apdoroti, jas suredaguoti jau kompiuteryje – šviesumą, kontrastą, spalvas, šešėlius, pašalinti, kas nereikalinga. Apie tai kalbėjome ir su dėstytoja, tikrai daug išmokome ir daug gavome, patiko nepaprastai, tačiau kai vis giliniesi į vieną sritį, randi vis kitų susijusių dalykų, su kuriais norėtum dar susipažinti“, – sako Dovilė.

Moteris taip pat pastebi, jog per paskaitas susipažino su naujais žmonėmis, tačiau socialiniai ryšiai kol kas nesustipėjo.

„Manau, būtų ir ryšiai su kitais, lankiusiais paskaitas, užsimezgę, bet, gal dėl to, kad paskaitų buvo tik dešimt labai nesusidraugavome. Aišku, susipažinome, bet gal per trumpas laikas yra 10 valandų, kad ryšiai plėtotųsi“, – svarsto ji.

2012 m. Vilniaus suaugusiųjų mokymo centras sėkmingai įgyvendino bandomąjį čekių sistemos diegimą. Besimokantieji suaugusieji mokėsi plaukimo, šaudymo, žaisti tenisą, jogos, fotografijos, dekupažo, šokių, populiariosios psichologijos, keramikos, sveikatingumo ir kūno rengybos.

Iš viso šio projekto metu buvo parengtos ir besimokantiems suaugusiesiems perteiktos 10 neformaliojo švietimo programų ir taip išbandyta nauja neformaliojo suaugusiųjų švietimo finansavimo tvarką mokymosi čekių sistemos principu.

Bandomasis čekių diegimas įgyvendintas projekto „Suaugusiųjų švietimo sistemos plėtra suteikiant besimokantiems asmenims bendrąsias kompetencijas“ rėmuose. Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

Fotografijos mokymų dalyvė
Dovilė Sirutavičienė