Jogos kursų dalyvė džiaugiasi prisimindama užsiėmimus

Neformaliuose jogos užsiėmimuose dalyvavusi Julija Kostiukevičiūtė džiaugiasi, jog galėjo išbandyti, kas yra joga ir sako pastebėjusi, jog mokymasis padeda žmogui gyventi kokybiškiau bei padeda pasiekti geresnių rezultatų tiek darbe, tiek asmeniniame gyvenime.

„Įspūdžiai iš jogos mokymų yra patys geriausi, labai patiko užsiėmimai, dėstytoja. Paprastai yra susidariusi nuomonė, kad tokios veiklos dėstytojai yra labai meniški, gal kiek keistoki, tačiau mūsų dėstytoja buvo labai susitelkusi bei matėsi, kad ji yra labai kompetentinga, žinanti ir mokanti atlikti savo darbą“, – apie jogos mokymus pasakojo Julija.

Anot jos, nors iš viso grupė susitiko tik penkis kartus, kad galėtų padirbėti ilgiau, po pusantros valandos, jų pakako suvokti, kas yra jogos užsiėmimai.

„Aišku, negalima sakyti, kad jų užteko, tačiau žmogui, kuris niekada iki šiol su joga nebuvo susidūręs, buvo labai gerai susipažinti su joga, kas tai yra ir su kuo valgoma. Penki mūsų susitikimo kartai buvo daugiau pažintiniai, tačiau man patiko, kad nebuvome spaudžiami atlikti to, ko nesugebame. Dėstytoja puikiausiai prisitaikė prie kiekvieno žmogaus galimybių“, – teigia J.  Kostiukevičiūtė.

Tiesa, mokymų dalyvė prisimena, kad grupė nebuvo didelė, galbūt dėl to pavyko susidraugauti su jogos mokymų lankytojais.

„Man joga labai patiko. Nors ėjau visiškai pažintiniais tikslais ir neplanavau ja rimtai užsiimti, tačiau po užsiėmimų Vilniaus suaugusiųjų mokymo centre, ėjau lankyti jogos pas kitą dėstytoją, deja, dėl sveikatos negalėjau tų užsiėmimų tęsti, tačiau ateityje vėl planuoju imtis jogos. Be to, pavyko sutikti ir bendraminčių, su viena mergina iš jogos mokymų susitinkame ir labai smagiai bendraujame iki šiol, daug pakalbame ir apie jogą, nes ji lanko šiuos užsiėmimus“, – pasakoja Julija.

Paprašyta apibūdinti, kuo joga skiriasi nuo kitų fizinės veiklos rūšių, pašnekovė užsiėmimus palygina su meditacija.

„Joga yra meditacija, bet iš esmės meditacija yra visa ko pagrindas, tad jeigu žiūrėti iš fizinio pasirengimo pusės, aš manau, kad jogą labiau verta lankyti nei kitą sportą. Tinkamai priderinus kvėpavimą ir atliekant pratimus, nors ir reikia fizinės ištvermės, bet neišeikvojama daug jėgų, o padarius pratimus, kurie labai stiprina kūną, nuo jų nesijauti pavargęs ir raumenų po užsiėmimo neskauda. Išmokus teisingai kvėpuoti, deguonis paskirstomas kūne taip, jog po jogos pratimų  nebūna jokio raumenų skausmo, todėl užsiimti joga – labai malonu“, – pasakoja J. Kostiukevičiūtė.

Ji džiaugiasi, jog apie užsiėmimus sužinojo iš draugų, kurie dalyvavo kituose mokymuose.

„Galiausiai visos esame labai patenkintos šiais neformaliais mokymais, jie buvo vertingi. Iš pradžių mums atrodė, kad galbūt mokymai dėl jų trumpumo bus kiek paviršutiniški, bet buvome nustebusios, kai pamatėme, kokie kompetentingi dėstytojai ir kokie aukštos kokybės kursai organizuoti, – sako Julija. – Apskritai, manau, žmonėms yra labai svarbu turėti galimybę mokytis, nes papildoma veikla žmogui suteikia žinių, kurios nebūtinai iš karto atsispindi darbinėje veikloje, tačiau jos suteikia kitą gyvenimišką kokybę, kuri vėliau atsispindi ir darbe, ir kasdieniniame gyvenime.“

2012 m. Vilniaus suaugusiųjų mokymo centras sėkmingai įgyvendino bandomąjį čekių sistemos diegimą. Besimokantieji suaugusieji mokėsi plaukimo, šaudymo, žaisti tenisą, jogos, fotografijos, dekupažo, šokių, populiariosios psichologijos, keramikos, sveikatingumo ir kūno rengybos.

Iš viso šio projekto metu buvo parengtos ir besimokantiems suaugusiesiems perteiktos 10 neformaliojo švietimo programų ir taip išbandyta nauja neformaliojo suaugusiųjų švietimo finansavimo tvarką mokymosi čekių sistemos principu.

Bandomasis čekių diegimas įgyvendintas projekto „Suaugusiųjų švietimo sistemos plėtra suteikiant besimokantiems asmenims bendrąsias kompetencijas“ rėmuose. Projektas finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis.

Jogos mokymų dalyvė
Julija Kostiukevičiūtė