SEO – tai procesas, kurio metu optimizuojamas tinklapis, kad jo turinys būtų matomas paieškos sistemose pagal populiarias vartotojų užklausas, kitaip vadinamais raktažodžiais. Šiam darbui atlikti reikalingi profesionalūs SEO specialistai. Jų tikslas – iškelti internetinę svetainę kuo aukščiau Google paieškoje pagal tam tikrus raktažodžius.
Pateikiame sąrašą SEO specialistų ir įmonių, kurie užsiima puslapių optimizavimu, o keli iš jų dar gali pasiūlyti ir daugiau paslaugų.
Skaidrias SEO paslaugas siūlanti WEB marketingo komanda. Įmonės filosofija: „Kai tik atsiduriate tarp daugumos, metas stabtelėti ir pamąstyti.“ Jauna ir sparčiai auganti skaitmeninės reklamos agentūra. Skaitmeninės reklamos agentūra, teikianti kompleksines interneto rinkodaros ir reklamos paslaugas. Viena stipriausių ir ilgiausiai veikiančių agentūrų SEO srityje. Paslaugų pasiūlymų gausa apimant svetainės sukūrimą ir jos optimizavimą.
SEO specialisto darbas, kaip jis atrodo kliento akimis, ir kaip yra iš tikrųjų
Neretai, žmonės, turintys savo el. Parduotuves, ieško SEO specialisto, kuris padės padaryti jų puslapį dar labiau matomu Google paieškoje. Tačiau, dažnai, požiūris į šios srities specialistą iš šalies, ir kuo jis užsiima iš tikrųjų, smarkiai skiriasi.
Tikriausiai ne kartą esate girdėję, o gal net ir patys esate nusvilę nuo sukčių, apsimetančių SEO specialistais. Drąsiai galime teigti, kad tokie „specialistai“ tokiais tik apsimeta, kadangi jokiam, save gerbiančiam, šios srities atstovui net į galvą neateitų, kodėl ir kokiais būdais turėtų apgaudinėti klientus. Kaip neapsigauti, renkantis SEO specialistą, ir ką apie jo darbą turėtų žinoti kiekvienas klientas, tačiau žino tik labai retas?
Šiek tiek sąvokų apie SEO specialistus
Visų pirma, reikėtų išsiaiškinti, kas yra SEO specialistas ir kuo jis skiriasi nuo SEO konsultanto, SEO agentūros ar SEO profesionalo.
SEO konsultantas – dažniausiai tai vienas asmuo, kuris pataria SEO klausimais, tačiau pats savarankiškai nieko nedaro.
SEO agentūra – įmonė, turinti kelis SEO specialistus ir jiems talkinančius narius. Visai kitaip, nei SEO specialisto atveju, agentūroje dažniausiai dirba keli SEO specialistai, esantys toje pačioje komandoje. Siekdami kliento iškeltų tikslų, dirba su savo komandoje esančiais turinio kūrėjais, programuotojais ir projektų vadovais.
SEO specialistas profesionalas – šios srities žinovas, dažniausiai dirba individualiai kaip SEO specialistas arba konkrečios SEO agentūros komandoje. Neretai profesionalai užsiima tik siauromis sritimis, pavyzdžiui, redaguoja ir optimizuoja puslapių tekstus ar atlieka klientų ir jų konkurentų puslapių analizę, tačiau visai gali negebėti programuoti. Šie profesionalai labai stipriai domisi visomis SEO naujienomis.
Kaip atrodo SEO specialisto rutina?
Bet kurio SEO specialisto rutina visuomet susideda iš trijų dalykų: vidinės SEO optimizacijos, išorinės SEO optimizacijos ir techninės SEO dalies.
Bendravimas su klientu. Suprasti kiekvieno kliento poreikius, kartais gali tapti tikru iššūkiu. SEO specialistas ne tik turi išmanyti savo darbo specifikas, tačiau ir verslo, su kuriuo dirba. Ar gali nieko nesuvokiantis apie padangas žmogus parašyti akį traukiantį tekstą, tinkantį ir žmogui ir Google? Tikriausiai tai sunkiai įmanoma. Todėl tikras šios srities atstovas turi skirti laiko bendravimui su klientu, išsiaiškinti, ko jis iš tikro nori ir kaip jo akimis, verslas turi pozicionuoti. Taip pat pravartu žinoti ir išskirtines teikiamų produktų savybes. Kadangi tai padės užtikrinti kokybišką turinį. SEO specialistas taip pat atlieka ir SEO auditus ir gautus rezultatus pateikia klientui.
Raktažodžių parinkimas. Dirbant su klientu, yra labai svarbu kartu su klientu išsiaiškinti tinkamus raktažodžius, užsibrėžtam tikslui pasiekti. SEO specialistas, naudodamas mokamus ir nemokamus įrankius, gali pasakyti, kokie raktažodžiai atsipirks ir kokie ne. Specialistas privalo paaiškinti galimas ar esamas grėsmes ir trūkumus, taip pat pasidžiaugti, kas yra atlikta gerai. Pagal tai klientas gali nuspręsti, ar jis nori pradėti darbus kartu su agentūra ar specialistu.
Konkurentų analizė. Išsiaiškinus reikiamus raktažodžius ir nusprendus bendradarbiauti kartu, svarbu išsiaiškinti konkurentus. Kuo konkurentai išsiskiria, o kuo išsiskiria jūsų klientas? Atliekant konkurentų analizę, svarbu išsiaiškinti vidinius ir išorinius faktorius, svetainės greitį, turinį ir onpage faktorius.
Vidinė turinio optimizacija. Tai sąvoka, kuri dažniausiai kelia nesusipratimą tarp kliento ir SEO specialisto. Klientas, turintis savo svetainę, neretai nežino kuo jo puslapiui naudinga vidinė optimizacija. Tačiau pats žodis „vidinė“ atskleidžia, kad tai tikrai yra svarbu, norint pasiekti užsibrėžto tikslo. Vidaus sutvarkymas, nesvarbu, ar tai būtų internetinis puslapis, automobilis ar kompiuteris, yra būtinas ir reikalingas sėkmingam veikimui.
Taigi, SEO specialistas optimizuoja turinį reikalingiems raktažodžiams. Taip pat, sėkmingam puslapio augimui reikalingas svetainės antraščių (H1, H2) optimizavimas, kurį SEO specialistas ir atlieka. Taip pat, būtina optimizuoti svetainės paveiksliukus ir „ALT“ tag’us, pagal ieškomus raktažodžius. Naudodamas, dažniausiai, mokamus įrankius, SEO specialistas aptinka dubliuotą vidinį turinį. Visa tai galima atlikti pačiam, arba kreiptis į SEO agentūrą ir joje dirbančius specialistus.
Išorinė SEO optimizacija. Dar viena siaubą kelianti sąvoka klientams, nieko nežinantiems apie SEO. Lygiai taip pat, kaip svarbus vidinis turinio optimizavimas, be išorinio SEO optimizavimo, norimų rezultatų pasiekti būtų sunku. Kaip niekas nenorės pirkti negražaus ir nepatrauklaus kompiuterio, taip niekas ir nepasitikės nešvariu prekės ženklu. Išorinis SEO optimizavimas atliekamas po vidinio optimizavimo sutvarkymo. Tačiau kokie darbai šiame etape yra atliekami? Žalingų išorinių nuorodų nustatymas ir pašalinimas, pakeičiant tai į naudingą nuorodų kūrimą. Taip pat nuolatinis monitoringas ir priežiūra, atsižvelgiant į paieškos algoritmų atnaujinimus arba konkurencinę aplinką. Naudojant „white hat“ metodą apsaugoti nuo negatyvaus SEO ir kiti darbai. Prekės ženklo populiarinimas taip pat įeina į SEO specialisto kasdienę veiklą.
Ką gali atlikti SEO specialistas ar įmonė?
Darbų sąrašas, kurį gali atlikti kiekvienas save SEO specialistu laikantis žmogus:
- Vidinis svetainės SEO auditas.
- Išorinis svetainės auditas.
- Probleminių svetainės vietų indentifikavimas.
- SEO spragų taisymas svetainėje.
- Svetainės pozicijų pagerinimas organinėje paieškoje, surenkant reikalingą raktažodį.
- Srauto didinimas iš organinės paieškos.
Darbų sąrašas, kuris nepriklauso nuo SEO specialistų:
- Svetainės reitingų pagerinimas per vieną naktį.
- Pardavimai (offline ar online).
- Konversijos rodikliai
Niekas negali garantuoti pirmosios vietos. Jei specialistas, ar agentūra garantuoja jums pirmą vietą organinėje paieškoje – bėkite ir neatsigręžkite nuo tokių „pažadukų“ kuo toliau. Niekas negali garantuoti tokių rezultatų, net ir užkietėję SEO specialistai. Dažniausiai pasibaigus pinigams, baigiasi ir aukštos pozicijos. Tikrai nesunku suprasti, kodėl taip yra – neretai „SEO agentūros“ užsiimančios šia veikla nėra šios srities profesionalai, tačiau uždirbti nori visi, tiek užsakovai, tiek vykdytojai, o ši sritis – gana prieinama manipuliuoti klientų ambicijomis.
Niekas negali garantuoti Google algoritmo veikimo principo, todėl ir garantuoti pirmųjų vietų – neįmanoma. O ką, jei turėsime du klientus, veikiančius toje pačioje srityje, ieškomus pagal tokius pat raktažodžius, kuriam iš jų garantuosime pirmąją vietą? Abiems garantuoti tos pačios vietos negalime. Todėl nereikia meluoti nei kitiems, nei pačiam sau.
Tu man pasakyk, kas tavo draugai, aš pasakysiu, kas tu.
Šiuo atveju draugai – tai klientai, su kuriais dirbame. Tad atkeliavus į kiekvieną SEO paslaugas teikiančią svetainę, joje galime pamatyti klientų sąrašą. Jei sąraše nėra žinomų, ar aukštas pozicijas užimančių klientų, jau derėtų apsvarstyti, ar ši komanda galės prisidėti prie jūsų sėkmės, taip, kaip yra žadama.
Reikia atkreipti ypatingą dėmesį, ar suvedus tokius raktažodžius kaip „seo paslaugos„ ar „seo optimizacija“, SEO specialistai yra randami google paieškoje ir kuriame puslapyje stovi. Jei patys nesugeba iškelti savęs i TOP 10, tai ką gali žadėti klientui?
Taip pat reikėtų atkreipti didelį dėmesį į tai, ar agentūra naudoja Google Adwords. Jei jie užima pirmas pozicijas naudodami mokamą reklamą, reikėtų susirūpinti, ar pasibaigus jūsų biudžetui SEO paslaugoms, nepasibaigs ir jūsų užimamos pozicijos? Arba gali atsitikti dar blogiau, naudojant negatyvius SEO metodus kaip „black hat“, pasibaigus sutarčiai su SEO specialistais, jūsų puslapis bus įtrauktas į Google juodąjį sąrašą ir tuomet prarasite ir pinigus ir pozicijas.
Viskas priklauso tik nuo jūsų
Prieš pasirašant sutartį ir sumokant pinigus SEO paslaugoms, reikėtų skirti šiek tiek laisvo laiko ir bent truputį pasidomėti kas yra SEO. Taip bus paprasčiau susidaryti planą, kokio rezultato norima pasiekti, o ir SEO specialistui nekils didelių problemų, aptariant strategiją su klientais. Žinodami pagrindinius aspektus, sunkiai užminsite ant grėblio ir nukentėsite, kadangi apmulkinti jus bus sudėtinga.