→ Domina nemokamos SEO video pamokos? Ieškokite per Google SEO trečiadienis.
Kas yra SEO?
SEO (angl. Search Engine Optimization) – tai tam tikos metodikos pagal kurias internetinės svetainės turinys yra sutvarkomas remiantis populiariausiomis paieškos sistemų užklausomis pagal jūsų veiklos raktažodžius.
[toc]
EASYSEO Akademija
Pradėk mokytis SEO pagrindus su EASYSEO Akademija. Čia rasi geriausią SEO kursą kurį sukūrė praktikuojantis SEO specialistas.
Pagrindiniai SEO etapai gali būti išskirstyti taip:
Rinkos tyrimai ir analizė – šiame etape yra analizuojama dabartinė jūsų taikomosios veiklos rinka. Ar yra daug panašaus pobūdžio įmonių? Kokią strategiją reiktų pasirinkti? Puslapio optimizacija paieškos varikliams yra itin didelės reikšmės faktorius pagal kurį ji bus reitinguojama. Juk apskritai kalbant, jų tikslas yra pateikti ieškotojams tinkamiausius rezultatus.
Raktažodžių tyrimas – šioje dalyje yra atkreipiamas dėmesys į populiariausias paieškos sistemų ir užklausas ir paieškos pasiūlymus. Jeigu jūsų svetainės elementai tokie kaip domenas, turinys esantis joje, bus susiję su labiausiai
Vidinis svetainės optimizavimas – svetainės vidinės architektūros sutvarkymas. Tiek svetainės lankytojai, tiek paieškos sistemos atkreipia dėmesį tokius faktorius kaip: svetainės užkrovimo greitis, turinio patrauklumas ir tvarkingumas bei tinkamas turinys.
Išorinis svetainės optimizavimas – puslapio išorės architektūra. Šiame žingsnyje yra atkreipiamas dėmesys į svetainės pasiekiamumą socialiniuose tinkluose, jeigu tai įmonė, viešuosius ryšius, svetainėje esančių nuorodų patikimumu bei išorinėmis sąsajomis.
Greitis ir pritaikymas – šiame etape yra atkreipiamas dėmesys į svetainės užkrovimo greitį. Galbūt jūs netinkamai pasirinkote hostingo (svetainės talpinimo) planą ar jūsų puslapis nėra tinkamai suprogramuotas optimaliam greičiui (nesutvarkytos nuotraukos, netinkami įskiepiai). „Google“ greitį įvardija kaip svarbiausią svetainės rankavimo faktorių savo paieškose, o tai paantrina ir paprastų lankytojų nuomonės.
Turinio optimizavimas – paieškos sistemoms sutvarkytas turinys. Būtina išmokti naudoti savo veiklos raktažodžius, mokėti įdomiai ir tiksliai apibūdinti tai, kuom jūs užsiimate. Būtent tinkamas turinys yra pagrindinis faktorius kuris svetainę verčia jūsų klientų traukos objektu.
Naujų rinkos galimybių paieška – norint tinkamai plėsti savo veiklą bei pasiekti didesnius klientų srautus yra būtina žinoti apie geriausias plėtimosi galimybes.
Turinio kūrimas – norint tinkamai plėstis ir palaikyti esamos veiklos sėkmę yra būtina mokėti rašyti ir redaguoti paieškos sistemoms patinkantį turinį. Tik tinkamai apibūdinta veikla ir patraukliai pateikti tekstai gali privesti prie įmonės sėkmės konkuruojant su kitais.
Monitoringas ir korekcijos – šiame etape yra stebimi prieš tai buvusių etapų darbo vaisiai. Naudojantis tokiomis priemonėmis kaip „Google Analytics“ ar „Google Search Console“, yra stebimi svetainės statistiniai duomenys ir yra atkreipiamas dėmesys į tai ar svetainės pasiekiamumas pagerėjo. Iškilus problemoms arba atsiradus naujiems metodams, svetainė tada gali būti tinkamai pertvarkoma atkreipiant dėmesį į naujausias paieškos sistemų tendencijas.
Kuom ir kam jis naudingas?
Ne paslaptis, jog kone kasdien yra kuriamos naujos įmonės siekiančios konkuruoti tam tikrose srityse, o tam reikia tinkamai pasiruošti.
Tinkamai atliktas darbas gali jums ženkliai pridėti konkuravimo svorio lyginant su oponentais. Svarbiausia, atlikti kokybišką darbą ir „žaisti“ pagal nustatytas taisykles ir pasieksite geriausią savo rezultatą.
SEO pamokos
SEO pagrindai
SEO pamokose jūs išmoksite visų svarbiausių optimizacijos pagrindų prasidedančių rinkos tyrimais bei baigiantis svetainės stebėjimu.
Norint gauti svarbios bei naudingos informacijos paremtos gilia internetinės rinkodaros bei SEO patirtimi, yra būtina pasirinkti kompetetingus specialistus kurie geba papasakoti apie savo patirtį bei suteikti jums žinių iš realių situacijų bei patikrintais metodais.
Jokiu būdu neišsigąskite iš pirmo žvilgsnio sudėtingai atrodančios srities. Šių mokymų tikslas yra paruošti kiekvieną, kaip savo svetainių priežiūros specialistus bei užtikrinti sėkmę konkuruojant su kitais.
Tinklalapio ir turinio optimizavimas (išorinis ir vidinis)
Norint paruošti paieškos sistemoms draugišką svetainę reikia atkreipti dėmesį į tai, kaip ją tinkamai sustruktūrizuoti. SEO mokymai skiria itin didelį dėmesį tinkamui svetainės sutvarkymui. SEO aplinkoje tai yra skirstoma į vidinį bei išorinį optimizavimą.
Vidinis svetainės optimizavimas – tai tam tikra metodika leidžianti sutvarkyti jūsų internetinio puslapio struktūrą iš vidaus, remiantis žmonių ieškomais žodžiais.
Toks jos sutvarkymas padeda iškelti puslapį į aukštesnius paieškos rezultatus, taip leisdamas būti labiau matomam nei jūsų konkurentai tose pačiose srityse.
Kuom svarbus vidinis optimizavimas?
Vidinis optimizavimas yra būtinas norint konkuruoti su kitomis įmonėmis pagal tam tikros srities raktažodžius. Pavyzdžiui, jeigu teikiate kirpyklos paslaugas, tikimybė, jog sulauksite daugiau klientų „Google“, „Yahoo“ ar „Bing“ bus aukštesnis rezultatas matomas paeiškos sistemose.
Svetainės iškėlimas yra tiesiogiai susijęs su tinkamu paeiškos sistemoms turinio rašymu. Jeigu rašysite taisyklingai, gerai ir aktualiomis temomis klientai rinksis jus, o ne jūsų konkurentus. Tai reikš, kad jie sugebėjo rasti jiems reikalingiausią informaciją, geriausius paslaugų pasiūlymus, galų gale ir tvarkingą svetainę.
Be to, paeiškos sistemos standartai pagal kuriuos svetainės yra išruošiuojamos keičiasi nuolatos, ko ne kas puse metų. Taigi įtakos taip pat turi svetainės lankstumas bei jos turinį tvarkantis asmuo kurio darbas yra nuolatos užtikrinti geriausius rezultatus savo svetainei.
Kokiais būdais jis atliekamas?
Kaip minėta prieš tai, svarbiausias svetainės optimizavimo elementas yra tinkamas turinys. Saitas taip pat turi būti techniškai tvarkingas. T.y. (straipsniai ar įrašai turėti sužymėtas antraštes, paveiksliukai sužymėti bei su pavadinimais, taisyklingai sutvarkytos kitos medijos).
Peržiūrinėdami svetainių turinį, paeiškos sistemos atsižvelgia tiek į techniškai tvarkingą svetainės turinį, tiek į rašomumą (ar pildoma nuolatos, ar rašoma svarbiomis šiomis dienomis temomis, ar vyrauja gausus sekcijų pasirinkimas svetainėje).
Taipogi svarbūs faktoriai – ar svetainės dalys yra tarpusavyje yra sujungtos, t.y ar straipsniai tarpusavyje yra susiję savo kategorijų paskirstymu, ar svetainės lankytojams yra siūloma pereiti į kitus jūsų įrašus ir paskaityti daugiau dominančiomis temomis.
Galiausiai, verta paminėti ir svetainės greičio aspektą. Tinkamai suprogamuota svetainė – reikš greitą turinio užkrovimą ir matomumą klientams. Kadangi optimalus svetainės krovimo greitis yra 2-4s. Ir jeigu jūsų svetainė kraunasi per ilgai, į tai iš karto atsižvelgs tiek tikrinantys svetaines robotai, tiek realūs svetainės lankytojai.
Išorinis svetainės turinio optimizavimas – tai metodika kuomet paieškos sistemos atsižvelgia ne į vidinę svetainės architektūrą, tačiau į jos išorines dalis: pasiekiamumą socialinėse medijose (Facebook, Twitter, Pinterest, Youtube ir t.t); viešieji ryšiai atsispindintys svetainėje (kaip dažnai ir kokiu būdu yra rašomi vieši įrašai apie įmonės veiklą), nuorodos į jūsų puslapį bei jų kokybė.
Kuom svarbus išorinis optimizavimas?
Išorinis svetainės tvarkymas yra lygiai tokios pat svarbos kaip ir techninis (vidinis) tinklapio sutvarkymas pačiame jūsų saite. Jeigu jūs tinkamai atliksite ir darbus esančius už jos ribų, galite tikėtis tiek teigiamo „Google“ pripažinimo, tiek didesnio klientų susidomėjimu jūsų teikiamomis prekėmis ar paslaugomis.
Vienas iš pagrindinių paeiškos sistemų, be jokios abejonės yra „Google“. Ši sistema itin vertina svetaines kurios yra tinkamai išoriškai sutvarkytos ir turi savotišką „autoritetą“ savo srityse priklausomai nuo klientų ieškomo turinio.
Kokiais būdais jis atliekamas?
Internetinio puslapio išorinis „autoritetas“ pagrinde yra įgaunamas tinkamai sutvarkytomis bei svetainėje vyraujančiomis nuorodomis. Jeigu jūsų svetainės turinyje gausus ieinančių nuorodų skaičius iš kitų svetainių, straipsnių, vyrauja tiesioginis susiejimas su jūsų socialiniais tinklais, tai paieškos sistemoms yra indeksas apie tinkamą išorinę svetainės architektūrą.
Anchor‘ai
Šis elementas – tai svetainės straipsniuose bei įrašuose esantis aktyviųjų nuorodų (hyperlinks) skaičius. Jeigu internetinio puslapio turinys yra lengvai naviguojamas, tai yra dar vienas signalas paieškos sistemoms apie geriausią klientams turinio atžvilgiu puslapius.
Reitingavimo ir patekimo į Top faktoriai:
SEO specialistai internete siūlo atkreipti dėmesį į šias svetainių patekimo į populiariausiųjų faktorius (Neil Patel):
Svetainės autoritetas – tai tinkamos optimizacijos vaisius. Jūsų svetainė palaipsniui įgaus tam tikros srities arba raktažodžio autoritetą, jeigu ji bus tinkamai sutvarkyta, saugi ir pasižymės kokybišku turiniu
Svetainės krovimo greitis – be jokios abejonės, vienas svarbiausių svetainės patikimumo rodiklių į kurį atkreips dėmesį tiek lankytojai, tiek paeiškos varikliai. Kaip minėta prieš tai, tam įtakos turi saito sutvarkymas bei tinkamas suprogramavimas.
Backlink‘ai – tai išorinių nuorodų skačius kurios vedą į jūsų tinklalapį. Neturint sąsajų su kitais puslapiais arba turint nuorodų kurios veda į nesaugias ar neveikiančias svetainei ne tik paveiks jūsų matomumą virtuolioje erdvėje, tačiau ir prives prie itin prastų marketingo galimybių.
Indeksuotų puslapių skaičius – svetainės turinio skalės. Kuo jūs būsite aktyvesnis savo svetainėje ir kursite daugiau turinio: tekstų, postų, puslapių, tuo bus didesnė galimybė iškilti, tiek pagal tam tikrus raktažodžiu, tiek pagal šį indekso reitingą.
Socialinių medijų sąsajos – šiais laikai taip pat būtina atkreipti į socialinių medijų svarbą tiek marketingo atžvilgiu, tiek jūsų svetainės prieinamumo atžvilgiu. Didesnis patinka ar pasidalinimų skaičius paieškos sistemoms taip pat indikuoja joks jūsų svetainės turinys žmonėms yra aktualus bei įdomus.
Svetainės sesijų skaičius – tai bendras klientų veiklos jūsų svetainėje indeksas. Čia atkreipiamas dėmesys yra lankytojų aktyvumą naršant po svetainių puslapių, postų komentarus, pasidalinimus. Kitaip tariant, tai svarbus faktorius nustatant ar lankytojai suinteresuoti jūsų veikla ir padeda giliau pažvelgti į svetainės aktyvumą.
Organiška paieška – tai svetainėje apsilankančių vartotojų skaičius remiantis natūralia paieška. Toks turėtų būti jūsų galutinis tikslas – didelis natūraliai apsilankančiųjų skaičius užėjusių savo noru, o ne reklamų pobūdžiu.
Bounce rate‘as – svetainės indeksas kuri apibūdina kaip dažnai vartorojai peržiūrėję vos vieną puslapį svetainėje pereina į kitą. Be abejo, jūsų tikslas šiuo atveju turėtų būti šį reitingą kaip galima labiau sumažinti, tai yra sudominti lankytojus pasilikti svetainėje ir ja domėtis.
Klaidos kurių vengti tvarkant SEO
Peroptimizavimas
Viena iš dažniausių pradedančiųjų svetainę optimizuojančių administratorių klaidų yra per didelis prieš tai minėtų nuorodų bei anchor‘ų kiekis svetainėje. Tai priveda prie proceso vadinamu svetainės peroptimizavimu.
Paieškos sistemos pastebi kaip pagal svetainės istoriją kaip staiga keičiasi puslapyje esančių nuorodų skaičius. Jeigu yra nuperkamas didžiulis ir nekokybiškų nuorodų kiekis per trumpiausią laiką neatsižvelgus į konkurentų progresą.
Šis dirbtinis „nuorodų sprogimas“, iš esmės svetainei nepadeda svetainei ir ženklios funkcijos neatlieka. Tokios nuorodos yra greitai pastebimos paeiškos sistemų, o už piknaudžiavimą bei kantrybės stygių jūs galite būti nubaustas filtru iš „Google“ bei kitų paieškos sistemų.
Neoriginalus ir netinkamas turinys
Nukopijuotas ar tinkamai nenurodyti informacijos šaltiniai, taipogi prisideda prie svetainės kėlimo ar žeminimo paieškos rezultatuose. Apskritai, turinio kūrimą būtų galima išskirti kaip svarbiausią SEO dalį.
Šiuo atveju yra būtina mokėti sukurti originalius tekstus kurie tinkamai apibūdintų jus ar jūsų teikiamas prekes bei paslaugas klientams. Jeigu jūsų svetainėje bus gausus kiekis reklamų, neaiškių nuorodų ir galiausiai, turinys nebus susijęs su jūsų rinka ar raktažodžiais, paieškos sistemos į tai atsižvelgs ir jūsų reitingai nuo to nukentės.
Dirbtinis raktažodžių panaudojimas svetainės tekstuose, tik dėl to, kad jie būtų, taip pat viena iš priežąsčių galinčių jūsų svetainei uždirbti paeiškos sistemų „filtrą“.
Vidinio ir išorinio optimizavimo nebuvimas
Lėtai užsikraunanti, bei techniškai netvarkinga svetainė taip pat itin reikšminga nepatyrusių SEO specialistų klaida. Į tokius rodiklius kaip greitis, nepritaikymas mobiliesiems įrenginiams, atgalinių nuorodų nebuvimas ar menkos sąsajos tarp svetainės turinio, tiesiogiai veikia tai, kaip tinklalapis bus rankuojamas paieškos sistemose.
Tokios pobūdžio klaidos neišvengė ir stambiausi interneto “milžinai”:
“Microsoft” – pastebėjo, jog rezultatų užkrovimas vos 2s ilgiau, reiškė vidutiniškai apie 4proc. mažesnį pelną nuo kiekvieno lankytojo.
“Yahoo” – šio paieškos variklio srautas padidėjo apie 9proc. tinkamai atnaujinus ir pertvarkius sveitainės optimizacijos principus.
“Amazon” – pastebėjo apie 1proc. pelno mažėjimą sulyg 0,1s ilgesniu krovimu.
Galima drąsiai teigti, jog SEO klaidos yra beveik neišvengiamos net ir didžiausių interneto atstovų. Nors tai pakankamai daug praktikos reikalaujantis dalykas, jis gali būti palaipsniui išmokstamas. Na, o kur geriau to išmokti, jeigu ne per SEO mokymus? Plačiau apie tai čia.
Šaltiniai:
https://www.searchenginejournal.com/8-important-seo-data-points-website/109886/