Įmonės pavadinimo keitimas

Įmonės pavadinimo keitimasĮmonės pavadinimo keitimas – tai procesas kurio metu juridinis asmuo persivadina kitu vardu.

Verta pabrėžti, jog įstatymiškai yra leidžiama savo pavadinimą pakeisti bet kokio pobūdžio juridiniam asmeniui: UAB, IĮ, MB, VšĮ ir kitiems.

Pats pirmasis žingsnis nuo kurio prasideda pavadinimo keitimas – įmonės dalininkų susirinkimas, per kurį yra nubalsuojama keisti įmonės pavadinimą.

O vėliau yra pereinama prie kitų įmonės pavadinimo keitimo procedūrų.

Šiame straipsnyje pakalbėsime apie pagrindinius juridinio asmens pavadinimo keitimo principus.

Juridinio asmens pavadinimo keitimo etapai

Įmonės pavadinimas yra keičiamas oficialiai, remiantis LR CK ir apie atliktus pokyčius yra skelbiama viešuose kanaluose.

Tai yra:

  • Juridinio asmens įstatuose/nuostatuose
  • Registrų Centro Juridinių asmenų registre
  • Pranešant visiems įmonės kreditoriams.

Kaip ir įprasta keičiant įmonės įstatus, visi dokumentų atnaujinimai privalo būti patvirtinti notaro. Tuo tarpu informuojant savo įmonės kreditorius apie keičiamą pavadinimą, privalo būti išsaugomi tie pranešimai kurie kreditoriams bus siunčiami.

Priėmus sprendimą dėl juridinio asmens pavadinimo keitimo, toliau turi būti kreipiamasi į Juridinių asmenų registrą dėl galimybės suteikti naują pavadinimą ir laikinojo jo įtraukimo į Juridinių asmenų registrą.

Pabrėžtina, jog šiuo atveju notaras netikrins jūsų naujojo įmonės pavadinimo ir jo atitikimo LR teisės aktams. Tik laikinas įtraukimas į Juridinių asmenų registrą gali garantuoti, jog pavadinimas bus pripažintas kaip tinkamas.

Dokumentų dėl pavadinimo keitimo pateikimo būdai

1.Tiesioginis, pateikiant visus duomenis ir dokumentus tiesiai į Registrų centrą.

Pateikiant dokumentus tokiu būdu, jums reikės pasirūpinti:

  • JAR-1 forma su notaro patvirtinimu,
  • Patvirtintus naujus įmonės įstatus,
  • Protokolą įrodantį įmonės valdžios priimtą sprendimą dėl naujo pavadinimo įmonės duomenų
  • Asmens pateikiančio dokumentus tapatybę patvirtinantis dokumentas.

2.Elektroninis, pateikiant visus dokumentus į elektroninė Registrų centro sistemą.

Čia reikės tų pačių dokumentų kaip ir kreipiantis tiesioginiu būdu į Registrų centrą, tiesa ne elektroninis duomenų tvarkymas galimas ne visoms juridinių asmenų formoms.

Elektroniniu būdu pavadinimą gali keisti:

  • Uždarosios Akcinės Bendrovės (UAB)
  • Individualios Įmonės (IĮ)
  • Viešosios įstaigos (VšĮ)
  • Mažosios Bendrijos (MB)
  • Asociacijos
  • Paramos ir Labdaros fondai.

Pasirinkus keisti pavadinimą elektroniniu būdu, naują pavadinimą yra privaloma laikinai įtraukti į Juridinį asmenų registrą. Verta žinoti ir tai, jog tokiu atveju nereikia kurti fizinių dokumentų kopijų, visus steigimo dokumentus galima sugeneruoti per Juridinių asmenų registro sistemoje pagal pavyzdį.

Taip pat, šiuos dokumentus reikia pateikti ir per Registrų centro elektroninę sistemą prisijungus ir patvirtinus dokumentų teikimą savo elektroniniu parašu.

Pateikimas Registrų Centro elektroninėje sistemoje

Prisijungus, visų pirma reikia pasirinkti kelis meniu punktus “Juridinio asmens prašymai” -> “Prašymas pakeisti juridinio asmens duomenis ir dokumentus” -> “Pagrindiniai ir kiti duomenys”.

Suvedus pagrindinius duomenis, sistema automatiškai sugeneruos JAR-1 prašymą. Tiesa, susirinkimo protokolą (dokumentą įrodantį valdžios sprendimą dėl pavadinimo pokyčių) reikės įkelti savarankiškai, PDF formatu. Kartu reikės patiems įkelti įmonės steigimo dokumentus bei įrodantį dokumentą, jog apie pavadinimo pakeitimą buvo skelbiama viešuose kanaluose su kreditorių parašais.

Visus šiuos žingsnius atlikti ir pateikti atitinkamus duomenis gali įmonės savininkas arba jo įgaliotas asmuo. Kuomet viskas pateikta, Registrų centro tvarkytojas viską peržiūrės ir patvirtins per 3 darbo dienas nuo pateikimo jei nebus jokių kliūčių ir viskas atitiks.

Pabaigai

Trumpai aptarėme įmonės pavadinimo keitimo klausimą. Pavadinimą gali keisti iš esmės bet koks juridinis asmuo, o tai padaryti galima padaryti labai lengvai ir greitai viską tvarkant elektroniniu būdu.

Jei kyla, klausimų ar neaiškumų, visuomet galite kreiptis į įmonių reikalų ekspertus, kurie jums padės surinkti svarbiausius duomenis ir dokumentus.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars
balsų skaičius - 1
vidutinis įvertinimas - 5,00 iš 5
Loading...